Lite knivigt

Jag och syrran pratade härom dagen. Hon har ju hakat på det här köpstoppet och vi konstaterade att det knappast var en utmaning för oss och att vi kanske lika gärna kunde köra det en månad till. Vi hade redan alltid matlådor med oss till jobbet, köper nästan aldrig några kläder eller andra grejer och går nästan aldrig på krogen eller sysslar med andra utsvävningar. Nu har jag ju spårat ur lite när jag har bestämt att vi ska till Stockholm och att vi ska åka buss/tåg och de biljetterna kostade ju en del. Väl i Stockholm får vi väl se hur det går med köpstoppet, men det borde kunna gå ganska så bra tycker jag.

Men så i eftermiddag drabbades jag av en köpstoppschock som följdes av grym ilska. Tror ni inte att jag har fått böter på min bil utanför jobbet. Jag stod där med parkeringstillståndet placerat i framrutan, men så hade någon tydligen satt en parkeringslapp för så att den inte syntes bra nog för p-nissen. För den syntes. Om man bara först också sopade bort snön från rutan. Men man såg inte att det gällde just den bilen, men herreguuuuud, jag står där ju varje dag! Inte för att det var en förmögenhet jag helt plötsligt blev skyldig någon (vem får egentligen p-bötespengarna?). Men hur ska jag göra med betalningen. Kommer p-vaktbolaget att köpa ursäkten att de får vänta med sina 200 penningar tills mitt köpstopp är över? Dessutom har jag ju redan funderat på om jag inte ska ta och köra en månad till ju. Men de kan ju vara glada att de får pengarna alls tycker jag. Om jag inte på något sätt kan få jobbet att betala avgiften. Skulle inte tro det, men jag kanske kan lägga huvudet på sned och säga att jag fyller ju snart år och inte ska jag väl behöva avstå tårta bara för att jag måste betala böter när parkeringstillståndet ändå satt så tydligt (nåja) i framrutan. Känns ju också lite tråkigt att önska sig det i födelsedagspresent.

”Lina, jag ser här på din önskelista att du önskar dig betalda parkeringsböter. Menar du allvar med det? Ja, men grattis då”

Lämna en kommentar

Filed under Köpstoppet

Kommentera

