Äh jag vet inte

Det där med köpstoppet. Jag vet inte. Jag är inte så nöjd. Det kändes som om det inte var en match. Hur lätt som helst. Men ärligt talat var det också tråkigare. Jag går ju nästan aldrig ut och äter lunch och med tanke på det kan man väl ändå göra det någon gång i månaden. Tycker jag.

Härom dagen ”unnade” jag mig också ett antal armband med fuskpärlor från Åhléns för hela 49 kronor. Helt onödigt, men jag blev faktiskt glad av att köpa dem. Billig skit, men vaddå då. Det gör ju inget och jag blev finare och nöjdare.

I fredags köpte jag ett antal presenter till olika kalas och lite vin. Och nu inser jag att jag måste ha köpstopp resten av den här månaden. Jag tror att jag skulle kunna göra av med en tusenlapp i veckan innan barnbidraget kommer och räddar mig. Det är inte mycket mer än mat, men å andra sidan tänker jag verkligen äta den mat jag har hemma nu så långt det är möjligt. Det är ju faktiskt vansinne att köpa en massa mat när man har mat i både frys och skafferi. Planering och fantasi ska nog lösa hungerfrågan.

Annars är jag mest glad åt att solen värmer så mycket att snön smälter undan i solen trots minusgrader i skuggan. Guttmafaktor 10!

2 kommentarer

Filed under Köpstoppet

2 responses to “Äh jag vet inte

  1. nisseland

    Jag var hyfsat pank i februari, så det var ju ingen match alls 😦 Jag märkte inte ens att jag hade köpstopssmånad.
    //Nisse

  2. Cecilia

    Själv hade jag ett ofrivilligt köpstopp från början av januari till löning. Det gjorde verkligen inte livet roligare…

Kommentera

