Nervo

Om mindre än en timme är det avspark och var är jag då? Ja, inte sitter jag på en läktare i Åtvidaberg och inte sitter jag bänkad framför en webbradio. Nej, jag är i en gymnastiksal och leder hoppis och skuttis-jympa. Jag vet inte jag precis kallar det här bra tajming, men jag kan lova att jag ska göra allt för att både starta och sluta i tid. Eventuellt blir det till och med duschning hemma för att jag ska hinna höra slutet av matchen. Men BORDE vi inte ta tre pinnar den här gången? Fast det har vi bordit flera gånger tidigare också. Ja, jag är så nervös. Och väderkvarns-Jael och var det Mendes (?) är avstängda av Nanne sedan de sket i ett teoripass. Ja, det kan de ha och det kanske varken gör av eller till för resultatet, men det är hur eller hur ett par snubbar färre att välja mellan när det ska bytas. Och så får vi väl hoppas på bättre tur för nye Arajuuri som har haft en minst sagt tung inledning på karriären i KFF.

Och om Kalmar FF hånas för att klubbmärket ser ut som ett par bikinitrosor så blir det kanske skön damfotboll när de möter Åtvidaberg med kvinnomärket som enblem.

Heja Kalmars röda bröder, spela nu så kulan glöder! FF! FF! FF!

Lämna en kommentar

Filed under fotboll

Kommentera

