Rällaruset

Omkring 80 löpare/promenerare startade i Rällaruset. 4,9 km i Rällaskogen. Jag är van vid asfalt och flackt. Rällaskogen är full med rötter, kottar och backar. Dessutom var som vanligt ett gäng från Högby IF där och psykade med sina klubbdräkter och sprang i shorts och linne trots att det knappt var en halvfull plusgrader i luften. Tur att inte alla i den klubben springer VM-tävlingar.

Så här många var det inte som deltog

Enligt min fin GPS i telefonen var banan inte ens 4,9  km utan 4,61 km. Det gjorde att min tid på 29,23 min blev ännu sämre. Men med tanke på de där backarna och barnvagnen som stannade upp mig i en trång passage får jag väl ändå vara nöjd. Eller åtminstone inte missnöjd… En månad kvar till Margaretaloppet.

Lämna en kommentar

Filed under Träning

Kommentera

