Sprack direkt

Jag som tänkte att jag skulle köra ett seriöst rejs med Viktväktarna i några veckor nu inför USA-resan. Det sprack redan första dagen. After work (och då särskilt vinet) är inte så bra vv-kost. Idag har jag toppat det med kaka och två, i och för sig, ganska små tårtbitar på jobbet, bra lunch hos farmor. Men där blev det tre kakor till. Strålande, Sickan! Hemma här har det än så länge gått bra och om jag bara lyckas hålla mig ifrån fredagsmyset så. Den här dagen får jag nog helt enkelt bara lyfta ur mitt propiontsräknande. MEN mitt halsonda är borta så om det är lite klipp i mig kan jag kanske både springa och eventuellt cykla i helgen. Och jag borde verkligen styrketräna mina knän också. Hmmm på söndag kanske det kan bli styrketräning. Imorgon blir det armträning när jag ska skrapa huset. Puh. Jag laddar redan mentalt. Jag kan komma på säkert fyra saker som jag tycker är roligare, men jag hoppas att vi är disciplinerade i morgon och att barnen accepterar att vi skrapar. Mamma ska också komma förbi och hjälpa till och vi kanske inte behöver skrapa exakt heeela dagen. Men på söndag är det dans uppvisning och då blir det kanske inte så mycket skrapat.

Ja, vi får väl se hur det går. Det vore ju också roligt att gräva om grönsakslandet och så lite där. Eller peta ned de där gladioliusknölarna i landet och varva dem med sallad, morötter, ruccola och rädisor.

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsliv

Kommentera

