Träning utan stress och så lite mat

Idag har tjejerna varit med farmor och farfar på cirkus. Två timmar lång föreställning betyder träning i lugn och ro för mig. Sedan jag skaffade mitt kort på gymet har jag aldrig tränat så stresslöst som idag. När jag brukar träna så är det antingen på lunchen och då är det så klart begränsat med tid eller så är det efter jobbet och då har man också bråttom hem till familjen. Det förtar ju det hela lite. Idag kunde jag värma upp ordentligt, köra igenom hela kroppen på gymet OCH springa sex kilometer på bandet. Sedan kunde jag stretcha ordentligt och sitta i bastun så länge som jag ville. Helt UNDERBART!!! Jag har försökt att planera upp träningen den kommande veckan och då tänker jag att jag på söndag, när det åtminstone inte skulle regna, ska cykla till Rällaskogen och springa ett varv och på onsdag är det ju Margaretaloppet i Kalmar. Det ska bli roligt. Men jag kan nog inte stanna och picknicka med kollegorna. Pappa ska ha barnen och de behöver komma hem och lägga sig eftersom det är mitt i veckan.

Och så är det ju det där med vardagsmaten. Nu tänkte jag att jag imorgon ska planera upp vad jag ska laga för middag varje dag i nästa vecka och sedan handla det imorgon så att det är klart. När menyn är färdig kommer den upp här med länkar till recepten om det är möjligt. Ska fundera lite och dessutom kolla skolmatsedeln så att det inte blir köttfärs två gånger om dagen för de där små liven.

Och så har jag köpt vardagsklackskor och fått två fribiljetter till matchen mot Helsingborg på söndag. Guttmafaktor tiiiekåmmatreeeee.

Lämna en kommentar

Filed under fotboll, Träning, Vardagsliv

Kommentera

