Det ska fan vara pressansvarig…

… och lite till. Ansvarig för en hel del känns det som. Helst ska man i dessa tider vara siffernisse/excelexpert. Siffernisse – ja, det går väl an, men det där dautaprogrammet kan jag inte längre. Jag lärde mig det för 15 år sedan, men det kräver ju också lite underhåll av de där kunskaperna. Dessutom ska man gärna kunna lite webbprogrammering och det kunde väl vara roligt att kunna. Det svåraste av allt är att lotsa journalister rätt när det inte finns någon att lotsa dem till. Alla och då menar jag ALLA är på semester. Förtydligande: alla = chefer. Det verkar som om ingen, som inte har en chefsposition, vill/vågar prata med en journalist. Gräsligt! Att inte ens våga svara på frågor som handlar om det man utför åtta timmar om dagen är frustrerande. Gnäll, gnäll, gnäll. Jag är bara trött. Nu känns det genast lite bättre:-)

3 kommentarer

Filed under Vardagsliv

3 responses to “Det ska fan vara pressansvarig…

  1. Skeppa över dem till mig. Jag är van. Så här i semestertider ringer telefonen om allt från pdf-tidningar, kaffemaskiner och läsarkommentarer på webben. Jag kan ta mer, inga problem.

Kommentera

