Sömnen

I lördags blev jag haffad av en fotograf på gymet som var ute och gjorde vimelreportage för stadens gratistidning. Självklart sa jag ja till att medverka (alla som någon gång ha gjort en enkät vet hur surt det är när folk säger nej och därför måste åtminstone alla som någon gång jobbat i mediebranschen svara ja på en sådan fråga). Frågan var vad som fick mig att må bra. Jag gav mitt helt unika svara ”tja, familjen, träning, bra mat och – varje småbarnsförälders våta dröm – sömn”.

Lite ironiskt att tänka på det just nu när jag har varit vaken sedan klockan 03 i morse när M började stöka runt i sängen. Hon hävdade att hon inte fick plats. Tacka fan för det när hon ska samsas inte bara med mig utan även med sin storasyster, två dockor, en nalle och en gosehund. Pappan hade redan gett upp och lagt sig i en annan säng. Sedan kunde jag inte somna om. Låg och planerade barnledighet och på vilket sätt man lägger in det i lönerapporteringssystemet på jobbet. Det som dessutom gjorde det svårare att somna om var det faktum att klockan stod på ringning 04.50. Gjorde istället klassikern att inte slumra till förrän 04.40, men då tog jag mig samman och gick upp istället. Att sova tio minuter då hade bara gjort saken värre.

Men jag antar att det inte är höga odds på att jag somnar 20.30 ikväll och sedan sover heeeela natten. Hoppas, hoppas, hoppas!

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsliv

Kommentera

