Soppa på – fläsk

I min iver att inte köpa mer än det absolut nödvändigaste har jag ju inte bara bakat bröd. Eller jo, det är det enda jag har gjort. Men i morgon ska här kokas ärtsoppa. Just nu ligger ett kilo gula ärtor i blöt och kött till soppan är inhandlat. Och där kan man fråga sig hur det var med det där köttet. Det är ju på inga sätt nödvändigt för att koka ärtsoppa. Den går ju alldeles utmärkt att koka utan kött. Men det är ju så gott med kött. Jag får väl stå för det inköpet. Kanske kompenserades det med det där älgköttet som jag gjorde pannbiff på idag utan att köpa till fläskfärs för att dryga ut/safta till det med. De blev goda ändå och barnen åt med frisk aptit.

Imorgon kväll blir det också nya bullar på kalljäsning till fredag morgon.

För övrigt 1: Jag kanske ändå skulle ge mig på projektet att läsa ett verk av alla Nobelpristagare i litteratur. Jag har lånat en bok av Toni Morrison idag – En välsignelse.

För övrigt 2: Min dator håller på att kajka ur helt. Den är sjukt långsam. Jag skriver grejer och sedan får jag sluta skriva och vänta in att den hinner ifatt på skärmen. Galet enerverande. Får jag köpa ny när köpstoppet är hävt?

Lämna en kommentar

Filed under Köpstoppet

Kommentera

