Oväntat saldo och win-lose-situation

Upptäckte att jag idag hade drygt 1000 kronor mer på kontot än igår. Det var Försäkringskassan som varit på hugget igen och redan gett mig ersättning för mitt höstlov. Nu måste jag låtsas som om de pengarna inte finns eftersom lönen kommer att bli mindre än vanligt i december också. Fast ändå firade jag med att köpa mig en dunk färdigblandad spolarvätska så att besiktningskillarna på Bilprovningen inte skulle behöva kommentera att spolarvätskelampan lös i bilen. Inte för att det spelade någon roll. Bilfan gick ju ändå inte igenom och det blir återbesök på stationen. Som en win-lose-situation där Bilprovningen fick mer pengar än jag vill ge dem. Men en av killarna vände på en lampa så att den lös lägre och släppte sedan igenom den efter att dessutom ha putsat lyktglaset. Snällt.

Men släpet gick igenom trots en trasig lampa. Alltid något, sa han som såg Åmål.

Lämna en kommentar

Under Köpstoppet

Lämna en kommentar