Dag 6 – Min dag

Lika bra att säga det direkt. Det här inlägget skrivs och publiceras en dag för sent. Jag var inte vid någon dator under gårdagen.

Det var en riktig lat-lördagsmorgon. Vakna sent, lååång frukost och sedan framåt vad som vanligtvis kallas lunchtid drog jag på mig arbetskläderna och började gräva ur husgrunden i salen. Den är ju under renovering. Särskilt golvet. Vi visste redan när vi köpte huset att golvet var dåligt där inne. Nu, åtta år senare, kände vi oss redo att ta tag i det. Vi rev upp golvet och det var värre än vi trodde. Blött som attan och med både rötsvamp och trämask. Och så de där gigantiska spindlarna som brukar vakna till liv ibland när vi värmer rummet på vintern. Hur som helst är golvet och varenda balk och bärlina utrivna. Nu gräver vi ur grunden för att rensa den på allt organiskt material som skulle kunna dra mögel- och rötsvampar. Gräva, gräva, lite lunch, dusch och packa innan vi åkte in till stan och mamma. Barnen skulle vara hos henne medan sambon och jag skulle gå med några kompisar på bio. Jag minns inte ens när jag var på bio senast. Kanske var det Mamma Mia som jag och kompisen H såg. Och det är läänge sedan. Och sedan gick vi på lokal innan vi traskade hem och sov över hos mamma vi också.

Alltså det var så härligt. Jag och E gör aldrig något tillsammans utan barn. Aldrig något onödigt. Vi kanske möjligtvis jobbar hemma med barnvakt, men inga nöjen. Och jag fick blodad tand. Cornelisfilmen var väl egentligen inte särskilt bra. Hand von Helvete är väl inte världens bästa skådis och manuset var kanske inte det bästa, men musiken är ju fantastisk. Och härligt att få lite vuxentid tillsammans utan barn. Vi behöver mer av det.

1 kommentar

Filed under Blogglistan

One response to “Dag 6 – Min dag

  1. Skönt med lite vuxentid, ni kanske skulle ta och härja loss i källarn tillsammans? 🙂 Gjorde jag med sambon i ett projekt, var nästan terapeutiskt hehe

Kommentera

