Honmonstret

Honmonstret

Honmonstret

Jag var duktig och sprang ett lopp på en halvmil, fikade med springkompisarna och åkte hem för att duscha och möts av den här som krälar upp ur golvbrunnen när jag sätter på duschen. Är det tacken? Härligt sätt att säga ”bra jobbat!”. Inte. Dessutom är det sorten som blir jädrigt smetig när man slår ihjäl den. Jag försökte med taktiken dränkning medelst våld med vattenstråle, men så fort jag stängde av duschen krälade hon upp igen. Hur var det nu Frodo klarade sig undan honmonstret? Nej just det, det var ju det han inte gjorde. Det var Sam som räddade honom va? Eller var det orcherna? Ja, ja hur som helst var ingen av dem i närheten och den här gången klarade jag mig undan hennes käftar. Nästa gång är det jag som duchar med en rejäl flugsmälla i handen.

2 kommentarer

Filed under Vardagsliv

2 responses to “Honmonstret

  1. Ove

    Har du vattenfast kamera?

    • Njä, men hon satt där och flämtade och torkade till så länge att jag han gå och hämta den utan att hon försvann. I morse såg jag hur hon satt och lurpassade i silen genom att hänga armkrok i själva silen. Men jag är listigare än hon. Det ska bevisas ikväll innan jag föser in barnen för lite rengörning.

Kommentera

