The point of no return

Nu har jag gjort det. Betalat startavgiften till Victorialoppet den 15 juli. Nu finns det ingen återvändo. Anmäld är anmäld och då springer man. I värsta fall får jag väl se det som en träningstur, men helst vill jag ju springa det som ett lopp. Måste försöka masa mig ut imorgon och då springa långt. Det är märkligt vad jobbigt det är när det börjar bli kväll. Jag zonkar ihop totalt och bara längtar efter att få sjunka ned i tv-fåtöljen. På eftermiddagen när jag egentligen skulle vara pigg nog för att springa är jag själv med barnen och dessutom har jag alltid fullt upp då. Men imorgon SKA jag springa. Rälla tur och retur ska det bli. Måste veta att jag orkar. Och särskilt nu som jag ska resa bort i några dagar nästa vecka och inte kommer att springa en meter då.

Dessutom insåg jag igår att jag inte kan springa Hornsjön runt som jag hade tänkt veckan efter Victorialoppet. Jag har ju redan köpt biljett till konsert med Håkan Hellström och The ArkGFA den kvällen och det går inte att hinna båda. Attans. Det här året var jag ju verkligen peppad att springa det eftersom det dels inte blev av för några år sedan när jag var vältränad och för att det verkar vara ett så mysigt lopp. Ja, ja, NÄSTA år då!

Men som sagt jag börjar med att springa knappt elva kilometer imorgon och hoppas på det bästa att det känns bra. Och så hoppas jag på fint väder den 15 juli och att det blir kul för barnen att springa Lilla Victorialoppets Miniklass på 1,5 kilometer. Om de fortfarande vill det då.

1 kommentar

Filed under Träning

One response to “The point of no return

  1. fredriknygren

    Gutt! Då syns vi där.

Kommentera

