Fyra dagar kvar till geggfesten

När E fyllde 40 år fick han anmälningsavgift och tävlingslicens till Gotland Grand National av mig. Jag var sjukt nöjd med den presenten. Jag är fortfarande nöjd, men myyyycket fattigare nu. Det räckte ju inte med de där grejerna. Sedan måste vi ta oss dit (färja), hyra bil (eftersom färjan redan var full av bilar), bo någonstans och så småningom äta mat och muta barn. Dessutom är det helvete vad dyrt det är med motorcykeldelar. Så fort han har varit ute och kört är det något som har gått sönder och som han måste köpa. Då har han kommit in med ångest för att det är så dyrt och jag har i så käck ton som möjligt sagt att det är bara att beställa. ”Du måste ju ha delarna för att kunna köra GGN. Det är bara att bita ihop och beställa. Om du inte har pengar så betalar jag. Lika bra att passa på för du kanske bara får göra det här en gång i livet. Nästa semesterresa i november drar jag hellre till ett varmare ställe än ett skjutfält på Gotland.”

Men jag tycker att det ska bli roligt på riktigt och laddar för kyla och väta och öronbedövande muller. Men jag tror att det blir roligt. Och geggigt. Har knarkat galleriet på GGN:s hemsida. Ser helt sjukt ut och jag förstår inte att man frivilligt ger sig in i det här, men det är säkert en folkfest. Men det är Drottning Margaretaloppet också på sitt sätt. Är bara lite bekymrad för den där väderprognosen som spår kuling på Östersjön torsdag kväll när vi ska åka färja mitt i den. Jag laddar med Calma så ska det nog gå vägen.

Barnabesvikelse över missad Halloweenfest är i alla fall bortmutad med löfte om godis OCH läsk och öppning för eventuell shopping. Vi får väl se hur det går. Känner jag dem rätt är det viktigaste att de håller sig varma och torra. Och mätta. Ja, det gäller väl mig också när jag tänker på saken.

Lämna en kommentar

Filed under Vardagsliv

Kommentera

