Det är lite körigt

Jag tycker att det är så svårt att få till det där med löpträningen. Det är så mycket annat som händer. Hela tiden. Förra veckan löptränade jag måndag, gympade tisdag och sprang lopp på onsdagen. Sedan blev det inte mer den veckan på grund av bortrest på helgen. Inte särskilt jämt fördelad träning över veckan och inte var det något koordinationslopp eller några intervaller där inte.

Den här veckan vet jag inte heller hur det blir. Eller ja, det är väl tisdagsträningen som ligger risigt till. Kanske hinner jag med en timmes träning innan gympaavslutningsmiddagen. Men den börjar klockan 19 och jag tänkte cykla till restaurangen som vanligt. Det är en cykeltur på kanske 8-9 kilometer där hemvägen inleds med en grym uppförsbacke. Kanske nöjer jag mig med den som träning. Men det vore lite roligt att någon gång köra koordinationslopp och fartlek som jag egentligen ska imorgon. Eventuellt kanske jag kan byta torsdagens lugnare pass mot tisdagens tuffare på torsdag och nöja mig med cyklingen i morgon. Vi får väl se.

Och så nästa vecka är det sena grejer på både tisdag och torsdag. Tisdagen inleds dessutom i Växjö och avslutas i Kalmar vilket gör att jag inte kan springa på lunchen eftersom jag måste åka tåg då. Kanske kan bli måndag och onsdag istället träningsmässigt den veckan.

Jag har någon slags naiv tro på att semestern kommer att ställa allt till rätta.

Lämna en kommentar

Filed under DN Stockholm halvmarathon, Träning

Kommentera

