Träning + jobb = falskt

Idag har jag börjat jobba efter min sju veckor långa sommarledighet. Inget konstigt med det, men som på beställning blir träningen lidande. Idag skulle jag ha sprungit backintervaller och på lördag ska jag springa lätta fyra kilometer och riva av veckans styrka. Inte blev det något backlöpande idag inte. Det kan i och för sig ha berott på att jag jobbade från 7.30 till 18.40. Med tanke på min restid mellan jobbet och hemmet och så lite middagsätande på det så blev det inte mycket tid över. Lite vill jag gärna hinna se familjen också innan det är dags att krypa till kojs. Och så har jag ett ännu ogjort gympapass att göra och nu är det bara en och en halv vecka tills det drar igång igen. Jag får panik. Som vanligt. Har första låten klar nu inklusive rörelser, men sedan stötte jag på patrull. Suck! Samma visa varje år. Både svårt att hitta låtar och rörelser som jag inte redan har använt en miljard gånger. Om man Youtubar ”aerobics” eller ”work out” eller liknande får man träff på sjukt avancerade grejer med långa koreografier.

I morgon blir en lika lång jobbdag och på lördag ska jag också jobba hela dagen. Då hoppas jag på att kunna klämma in det korta passet plus styrkan innan frukost om jag får komma lite sent till jobbet. Vi får se om det går att få ihop det så. Och på söndag är det dags för längdrekord distansmässigt igen. 15 kilometer. Orkar inte ens mäta ut en så lång runda. Får väl se om jag kan låna en telefon och köra på chansning.

Jag sprang ju runt kvarteret (cirka 13,5 kilometer) helgen igen. Tuffade mig lite och sprang lite fortare eftersom jag hade den sköna Kalmarmilen i färskt minne för att det gick så bra förra rundan runt kvarteret. Tyckte att jag sprang fortare och att jag tog i mer. Trots det blev det nästan exakt samma tid som förra gången. Inte så tuff ändå…

Hoppas att jag lyckas springa alla passen på en fyrapassvecka någon gång innan halvmaran i Stockholm. Nu är det nästan bara en månad kvar. Hua! Fast fränt.

Lämna en kommentar

Filed under DN Stockholm halvmarathon, Träning

Kommentera

