Today’s the day

Nu är det noll dagar kvar. Fyra timmar kvar bara faktiskt. Och jag känner av förkylningen. Kanske är halsen lite bättre, men istället är som ett lätt tryck över bröstet som gör det lite jobbigt att andas ibland. Nu är min taktik att jag ska intala mig själv att det är mer nervositet än virus som är orsaken.

Dagens mål i rangordning:

  1. Komma till start
  2. Genomföra loppet
  3. Springa hela vägen
  4. Komma så nära 2.10 som möjligt.

Med sista punkten har brottas jag med mig själv. Jag har tränat för 2.10, men när jag var i Kungsan igår och hämtade min nummerlapp tävlade jag i SJ:s tält om vilken min sluttid skulle bli och då gissade jag på 2.12.28. Nu vet jag inte om jag ska satsa på att komma så nära det som möjligt för att vinna det priset eller om jag ska satsa på att springa snabbare om jag kan. Tror fortfarande att mitt huvudmål ska bli att ta mig runt. Och det viktigaste målet att jag ska ha roligt.

Förkyld kan jag vara imorgon. Wish me luck!

Lämna en kommentar

Filed under DN Stockholm halvmarathon, Träning

Kommentera

