Funderar på att sluta med löpning

Jag är så trött. Mycket på jobbet. Mycket hemma. Och däremellan försöker jag klämma in kanske lite för mycket träning. Jag kan ju inte bara sluta på jobbet. Och jag kan inte sluta med hemma. Men jag kan sluta med träning. Funderar på att göra det. Eller åtminstone fundamentalt ändra inställning till det. Jag orkar inte stressa för att hinna träna. Å andra sidan tror jag att träningen kanske får mig att hantera stress bättre. Den får mig i alla fall på mycket bättre humör. När jag väl gör den. Men jag kanske måste göra helom med löpningen. Sluta springa i grupp. Sluta springa med klocka. Sluta försöka klämma in ett förutbestämt antal pass i veckan. Sluta springa en viss sträcka eller ett visst tempo. Jag hatar ju att behöva stressa för att kunna passa en träningstid.

Antingen så dekar jag ned mig helt och slutar springa och så börjar jag från noll om andan skulle falla på. Eller så ändrar jag min attityd och känner mig nöjd för varje liten meter jag har förflyttat mig. Kanske börjar jag med detta redan nu. Ja, nu är det jag som låter bli att byta till träningskläder och istället går ut och drar ogräs ur det som en gång var en grönsaksodling och som sniglarna effektivt har sett till att eliminera tillsammans med svinmålla, vind och annan skit.

Lämna en kommentar

Filed under Trädgården, Träning

Kommentera

